"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 13 oktober 2014

Att välja badrumstillbehör

Mina blogginlägg kan i innehållet variera en hel del...men det är ungefär så som min hårt arbetande hjärna fungerar...en aning snurrig men ändå ganska strukturerad...bara min kropp har fått mat och sömn så är den rätt hyfsad i sin funktion!

Nu funderar den över badrum. Jag antar att ni funderar på om jag ska till och renovera igen men så är ICKE fallet för jag trivs oerhört bra med badrummet. Det är väldigt trivsamt och harmoniskt...det är väl därför det är upptaget där ganska länge...eller?
Det ägnades en hel del tid och funderingar när det renoverades. Vet inte hur många timmar som ägnades åt att googla på kakel, klinker, badrumsmöbler, badkar, duschväggar och för att inte tala om sååå viktiga ting som badkars- och duschblandare! En hel djungel!
Det som jag ville skriva om idag var all tid som gick åt till efterforskning var värdefull tid och det var bra. Däremot när det kom till handdukskrokar, toalettpappershållare...då blev jag lite snål och kostade inte på lika mycket. Det kan jag ångra idag då jag ser att  t ex toalettpappershållaren har blivit lite rostig redan. Det förstör intrycket!
Jag har förstått att det finns olika kvaliteter på såna simpla tillbehör också. Jag såg att märket Coram, som gör badrumsserier och tydligen är kända för just sin goda kvalitet, säljer badrumskrokar och toalettpappershållare och andra tillbehör också. Precis ämnat för mig!
Jag tänkte att jag får nog ta och byta ut den rostiga mot något annat!!! De har en serie som heter Boston, där jag hittat en hållare som är klassisk och snygg. Jag har även hittat en serie som heter Items, som är mer fyrkantig i sin utformning. Hm...får se vilken som passar bäst!
Men en rostig får genast flytta till återvinningsstationen!
Toalettpappershållare "Boston".

Toalettpappershållare "Item"
Jag har "lilla toaletten" kvar att renovera. Det ska verkligen bli roligt att få göra den mysig och jag har faktiskt lite klinker och kakel kvar från renoveringen av badrummet så lite får gå igen. Men den ska ändå få en egen stil. Och den gången, kära vänner, ska jag inte tumma på kvaliteten av tillbehören! Det är ju egentligen en engångskostnad för något som ska stå sig i många år.
Billigast är inte alltid bäst!

Japp, då blev det ett badrumsinlägg idag!
Vem vet vad jag skriver om imorgon???
Välkommen åter...om inte annat för att uppleva spänningen i vad "den där smått tokiga hälsingetjejen har i sitt lilla huvud denna dag"???
Det kan man aldrig veta!
Inte ens jag.

Ha en skön och varm kväll med mycket kärlek!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar