"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

onsdag 22 oktober 2014

Tankar om dagen!

Jag är förundrad och tacksam hur min kropp fungerar under vissa omständigheter! Jag kunde, för er som läst mitt föregående inlägg, inte komma till ro i natt. Det var riktigt frustrerande att inte somna och jag blev stressad av att tiden tickade på. När jag väl somnade sov jag inte skönt utan vaknade till hela tiden.
Det kröp inom mig i hela kroppen!

Men när jag väl kravlat mig upp ur sängen i morse och körde iväg med radiokanalen NRJ i full volym på så vaknade jag till och kände hur livet återvände i min ack så ICKE utsövda kropp...och dessutom ICKE på andra sätt också.
När jag väl anlände till jobbet så var det som jag sovit som en prinsessa hela natten!
Tack för det kroppen!;-))

Känslan av att kliva in genom ytterdörren in i "hemma" är svårt att beskriva idag. Lugnt, tyst och skönt. Tänt alla mysiga belysningar jag kunde hitta och har satt på tv.n och krypit ner i soffan med en liten hög av blandad litteratur framför mig.
Barcelonalitteratur som jag hittade på biblioteket häromdagen såklart! ;-)
Jag fick faktiskt med mig en spännande bok hem som heter "Andalusiska citroner". Den slank liksom bara ner...och handlar om ett par som köpte en fallfärdig gård i Andalusien och livet på den.
Jag har inte läst den ännu men baksidetexten skvallrar om att den kan bli inspirerande och återigen blir jag imponerad av människor som vågar ta steget.
Att lämna sitt invanda för ett tag och prova nya steg i livet ut i stora världen. Från att drömma till att göra det.
Det är modigt och livsbejakande tycker jag.

Nu ska jag insupa allt jag kan om Barcelona och sedan återkommer jag med dagens Barcelonainlägg!
Vad dagens ämne kommer att avhandla återstår att se!
See You!

XXX Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar