"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 29 april 2014

Teknikens under

Jag kan verkligen tycka att det är jobbigt med allt det nya i teknikens värld men bara jag ser nyttan av det hela så upptäcker jag en helt ny mening...ja nästan som en helt ny uppenbarelse!
Jag måste själv hitta användningsområden som passar mig för att hitta motivationen. Ta t ex facebook...när jag upptäckte fb så öppnade sig en helt ny värld för mig! Jag såg direkt möjligheten att ta kontakt med gamla barndomskompisar, andra vänner och nya vänner.
Sen inser även jag att det finns för- och nackdelar med allt.
Jag har löst den problematiken med att jag helt enkelt sållar bort nackdelarna om fördelarna överväger. Nackdelarna får jag lära mig att leva med eller hitta verktyg att hantera dem med. Vilket jag anser att jag hittills har gjort!

Nu är det Google+ jag håller på att utforska...Har jag någon nytta av det? Hur fungerar det? Vem ser vad? Spännande!
En nytta som jag genast upptäckt är att man kan dela kalender...hur bra är inte det???
Sen blev jag lite orolig när jag såg att det låg foton där som jag själv inte lagt in och undrade hur de hamnade där??? Fick då snabbt försöka utforska hur det hängde ihop...och har tyvärr inte riktigt kommit till klarhet över det ännu...hoppas bara inga foton ur min hemliga samling hamnar där...haha;-))
Jag lär mig alltså något nytt hela tiden!!!
Bra va?
En fördel att min nyfikenhet för det nya gör att jag förhoppningsvis kommer att använda mina hjärnceller, de som är kvar, till något nyttigt.
En drivkraft för oss människor är att vi hela tiden effektiviserar vår tillvaro. Ibland önskar jag att hjärnan kunde vila från det ett tag. Men jag märker hela tiden hur jag ser effektivitet i tillvaron, inte enbart i den tekniska världen, utan även på andra sätt.

Samtidigt så är det nog bra att åka och vila från allt. Där det inte finns tillgång till dagens teknik.
Bara mänsklig mjukhet.
Naket nära.
Känna liv.
Värme.
Kärlek.
Sjö.
Hav.
Vatten.
Stenar.
Sand.
Barfota.

Ha en skön kväll!
Kram från en trängtande Anna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar