"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

torsdag 12 november 2015

Kära tomten...några små önskelistor kommer här!

Snälla tomten!
Jag har varit ganska snäll tycker jag och jag har små önskelistor till dig.
De KAN kanske upplevas som dyra men samtidigt skulle jag nog bli ännu snällare då;-))
Jag har olika önskelistor beroende på om du är en tekniktomte, upplevelsetomte eller kanske till och med en praktisk hustomte. Det är bara att välja för jag är inte så svårflirtad.

Teknikönskelistan:
1. En  bärbar dator.
2. En ny kamera då den gamla gått sönder.
3. En tv på ca 50-55 tum.
4. En apple-tv.
5. En skrivare.

Hemönskelistan
1. Fixa klart med målning, bänkskivor och mediamöbelbänkskiva i kök, vardagsrum och allrum.
2. Göra iordning den lilla toaletten fin med kakel, målning och nytt handfat.
3. Rummen på övervåningen. Fixa till med en kamin och göra snyggt.
4. Källaren: Göra rummet i den nya delen klart så det blir ett riktigt rum. Göra en vägg.
5. Utemiljön!!! Trädäck med pool bakom huset. En badtunna för vintriga dagar. Buskar och träd och göra snyggt framför och under verandan. Grillplats.
6. Nya möbler där det behövs såsom köksstolar, soffor och bord till allrum och vardagsrum.

Upplevelseönskelistan
1. En hotellhelg  på det magiska stället i Dalarna.
2. Resor!!! Jag vill åka överallt och hela tiden känns det som. Från smått till stort. Upptäcka Sverige, europeiska städer och landsorter, långa resor, korta resor.
Det vill jag göra med H för vi har så roligt tillsammans på våra strapatser.
Vad som helst kan hända när vi är ute på känns det som.
Dessutom kan vi passa på att hångla lite mellan upptäcksfärderna och det är inte helt fel!
Utforska och uppleva!
3. Njuta-av-och-lyxa- till -det-för-mig-själv-presenter: nagelvård, ansiktsbehandlingar, fotvård mm.

Jag har såklart en hel del som jag önskar som inte finns med på dessa listor.

Jag blir glad för vad du än tänker dig kära tomten!;-))

Nu när jag blickar tillbaka och läser mina önskelistor så inser jag att det är dyrt för tomten och jag har ju en grundläggande önskelista som jag lever efter så skulle du, kära tomtefar, vara fattig dettta år så är ändå det viktigaste att få ge och få ta emot varm kärlek, att alla nära och kära får vara friska och att få känna lycka.
Det lilla kärleksfulla gör mig som lyckligast trots allt!
Spontana tecken på kärlek.
Det andra är ganska oviktigt i jämförelse...faktiskt!

Lev väl tills vi ses på julafton tomten!

Kramar från Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar