"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 4 november 2019

Måndagsblues

Vecka 45 - första veckan i november. 

Jag är väldigt ödmjuk denna månad för jag vet av erfarenhet att november inte är min bästa. Men vis av erfarenhet så vet jag att jag måste vara snäll mot mig själv nu. Men jag har börjat med att simma två gånger i veckan som förmodligen ska göra mig lite piggare och jag känner ett lugn när jag simmar. Jag måste också ta tid att vila och då menar jag inte ligga i soffan, vilket är mycket lockande efter jobb och mat, men inte det mest idealiska för att göra min november bra.
 
Jag kände mig pigg första jobbardagen efter ledigheten och slutade ganska tidigt idag. H hämtade upp mig eftersom vi fortfarande samåker då vår andra bil inte är lagade ännu. Sedan passade tiden bra med pojkarnas sluttid så "hela" familjen åkte hem och jag kan nog säga att vi var lika trötta alla fyra. Men vid gott mod!

Jag hade planerat att jag skulle hålla på med kläder idag. Tvätta, vika och packa upp och ihop. Planer är tydligen till att ändras. Efter maten så hamnade jag i soffan och blev helt slut. H däremot är imponerande och reste sig upp och stack iväg och tränade. Han är så himla målmedveten. Jag kan inte förstå hur han dag efter dag sticker iväg ibland på de mest udda tider. Han är fantastisk! Om jag hade tränat som honom hade jag varit en mycket fit vältränad tjej förmodligen ett antal kilo mindre och mycket piggare. Jag känner mig mest bara som en ännu sämre och latare människa men inom mig så har jag en uppbyggarplan. Jag simmar två gånger i veckan nu, och jag ska lägga till en dags styrketräning och även promenader...i dagsljus såklart så jag får in ljuset och energin och gör november till en boostmånad.
Men nu har jag satt mig upp och ska faktiskt inte helt strunta i dagens mission med kläder. Berget av kläder i källaren ska åtminstone besegras men inte fullt ut idag. Utan idag ska jag påbörja arbetet och så får jag helt enkelt fortsätta imorgon.

Vi hade underbara dagar i Kalmar som jag återkommer till i ett annat inlägg. Nu till helgen åker jag på tur igen. Då ska jag bila och mila upp till Hälsingland och krama om mina älskade föräldrar. 



Ha en skön måndag!

Kram Anna 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar