"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 19 januari 2020

I have a dream

Idag ska jag skriva lite om drömmar.
Man kan ha egna drömmar som man vill uppfylla och man kan ha olika drömmar. Jag vill dela mina drömmar och ha åtminstone en del av mina drömmar samma som min H.
Vi är ändå olika människor så våra drömmar skiljer oss åt.

Jag önskar så att vi hade samma dröm vad gäller boende. Vi kanske har en del gemensamt men jag tror inte det är av samma vikt för honom som det är för mig.
Jag funderade en del på det.
Är min dröm om ett speciellt hus så viktigt? Kan jag leva utan den drömmen och fokusera på någon annan dröm? Ska jag ge upp min dröm? Kan jag det? Hur gör vi om den faktiskt är så pass viktig för mig att jag skulle tappa framtidshoppet om min dröm? Är hans dröm något helt annat och vilken dröm lever han för?
Det är något vi måste diskutera.

Jag är en känslomänniska och jag är känslig för inte bara människor och deras sinnesstämningar utan också hela min psykiska och fysiska omgivning. Jag mår bäst i harmoniska miljöer där jag kan känna lugn och ro och få energi och där det finns känsla för välmående. Det är en ganska stor och odetaljerad beskrivning men färg, form och inredning som tilltalar mig ger mig harmoni och där det fungerar praktiskt.

En av mina viktigaste och starkaste drömmar är mitt boende.
I have a dream!

Mitt drömboende är ett hus som ligger lite utanför en större ort/ stad men ändå ganska nära.
Det ska vara snygg fasad i vitt eller med gråbrun lasyr. På framsidan ska det vara inbjudande med inramad tomt. Ett garage med carport och förråd.
En tilltalande entre som känns välkomnande. Fönstren på framsidan behöver inte vara stora utan normala och snygga för jag vill inte ha insyn där det är väg och människor.
På baksidan ska det vara en otroligt vacker vy över vatten och natur. Det ska vara stora fönster där man kan titta ut som på en tavla...där naturen med vattnet ger ett lugnande intryck och stora vida vyer. Man ska kunna gå ut på altanen, som för övrigt är stor och rymmer både socialt umgänge, vila, jacuzzi och sommarvistelse. Vid vattnet ska det vara en båt som man kan ta och åka ut med vid somriga soliga dagar. Jag vill även ha gång/cykelavstånd till en restaurang där man kan äta något gott ibland och ta ett glas vin.
Inuti huset vill jag ha praktiskt snyggt och funktionellt med harmoniska färger och inredning.
Jag vill ha en hall med god förvaring av kläder som skjutgarderober. Den ska vara ganska stor och inbjudande.
En toalett i hallen med varma färger.
Färger jag gillar är lite dova jordnära såsom greige, beige, grå, vit, brunsvart.
Det ska vara 3 sovrum. Ett stort sovrum för oss med en walk-in-closet avdelning där vi har våra kläder. Tvättstugan ska ligga i anslutning till vår walk-in-closet så det blir lätt att hänga in de rena kläderna. Det ska vara ett gästrum och ett rum för kontor. Det ska finnas ett förråd med gott utrymme för säsongskläder och för julsaker, andra lådor som ska vara i plast och lätt att se samt utbytesprydnadssaker som inte ska vara många för att vi ska ha de saker vi vill ha framme och inga andra.
Köket ska vara stort och inbjudande för matlagning och umgänge. Ett kök med många skåp, god förvaring och där man har vidsmil utsikt över vattnet och naturen genom de stora fönstren.
Vardagsrummet kan vara lite avskilt köket men ändå hänga ihop. Därifrån ska man också se ut över samma utsikt. Det ska vara stora sköna soffor och två fåtöljer som man kan njuta i och vi kan njuta av filmer och serier och spela musik och umgås. Jag vill ha inredning som ser ut att vara platsbyggd.
Det ska vara finnas två badrum.

Det finns många hus som tilltalar mig när man söker och jag hittade en länk till ett hus som jag tycker är ungefär som jag beskrev ovan vad gäller husets rumsindelning. Sedan vad gäller färg och inredning hade jag valt andra material.



https://www.skidstahus.se/inspiration/dromhuset-i-jumstaberg/

Det är min husdröm.
Jag vill verkligen nå den.
Inom mig känns det som att jag verkligen kommer att bo där.
En dag.
Jag lever bara en gång och det är min starkaste personliga dröm så den känns viktig och sann.

Nu när jag skrivit ut min husdröm så ska jag lägga mig och sova för imorgon är en ny dag!
Glöm inte bort era drömmar.
Det är de som driver er framåt.
Vad det än gäller.
Kärlek, jobb, hus, familj.
Det är livet.

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar