"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

fredag 18 oktober 2019

Bästa fredagskänslan

Godkväll!
Nu har jag krupit ner i vår underbara säng i min bästa tigerpyjamas och hör redan min älskade H:s mjuka snarkningar. Tro mig de kan vara en av hans mildaste varianter. Men jag älskar stunden då vi kryper ner tätt intill varandra en stund innan han, oftast, vänder sig åt andra sidan och somnar in. 

Idag jobbade jag något längre för att jag hade några möten. Konstigt nog går det mesta bra på en fredag. Jag börjar känna att den sköna helgen närmar sig och då är stressfaktorn låg. 

Idag kom jag hem till min kära familj och vi åkte iväg och handlade lite goda ingredienser till fredagsmiddagen. Jag förberedde hasselbackspotatis och sen tände jag ljus och hällde upp ett glas vitt och en skål med choklad och en till med cheddarost. Mumsigt!
Sen njöt jag av stunden. 
H tog en lite promenad medan jag ringde en god vän som bor alldeles för långt bort och vi hade lite AW på distans. Vi brukar göra så ibland och det är så mysigt! Vi pratade en stund om livet och skålade. När H kom hem började han göra köttet och den hemgjorda bearnaisesåsen. 
Vi hade en underbar middagsstund och njöt av god mat och stunden tillsammans med våra tonårspojkar. 
En härlig kväll i livet helt enkelt. Nu är vi lite trötta efter veckan och tar oss en relativt tidig kväll. 

Imorgon är en ny dag. 
En ny lördag. 
Kalasdag. 
Simningsdag. 
Städa-ute-dag!

Jag hoppas även er fredag blev lyckad!





Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar