"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 27 oktober 2019

En skön helg

Sitter här i soffan i min underbara pyjamas som jag fått av min älskade dotter S. Den är så mysig och jag skulle nog kunna gå runt i den hela dagarna om jag fick! Men snart är det jul och då tänkte jag ha den så mycket jag kan.

Det har varit en skön helg. I fredags skjutsade vi våra pojkar på olika håll. A åkte tåg till sin pappa i Stockholm där han ska vara tills på tisdag. P skulle på LAN-helg på sin skola. 
Jag och H åkte hem och fixade lite innan vi cyklade ner till vår lilla "krog" som har stängt för säsongen men under höst och vår brukar de ha AW mellan 17-21 varannan fredag. Det är väldigt mysigt för oss som bor här i vår vackra lilla ort. På sommaren är här fullt av turister och det är livat men när hösten och vintern kommer så är det helt dött. Därför är det ett bra tillfälle för oss som bor här att träffas och ha lite mysigt tillsammans. 
Vi var där tills det stängdes och sen fick vi med oss lite gäster hem. Det var trevligt. Det var bland annat en amerikan från Minnesota som var här och letade efter svenska släktingar. Trevligt möte!

Igår, lördag, slappade vi hela dagen. Vi åkte till affären och handlade lite smått och gottt. Sen åkte faktiskt mysdressen på och vi tittade på film och åt en massa godsaker. Jag köpte en av mina favorittidningar; Lantliv och det var lite jultema som jag satt och njöt av. Julkänslan börjar smyga sig på nu. Jag tittar både i tidningar och på nätet för inspiration. Förra året var vi i Danmark, i Köpenhamn och jag köpte underbara juldekorationer på Ströget. Det var i en ljuvlig liten affär som heter Det gamle apotek. Jag var nyss inne på deras hemsida och längtade efter att få komma dit igen! Jag glömde nämligen min kasse med alla fina julsaker på hotellet vi sov på. Det var inte roligt.

Nu är H i väg och hämtar P från LAN så han är nog lite trött när han kommer hem. 
Jag har en del jobb att göra men sen ska jag pyssla lite här hemma.

Jag var inne på "Det gamle Apoteks" hemsida och jag lägger ut en länk här så ni kan njuta.


Förresten...vi bokade en resa till Teneriffa igår! Wow! Dit ska vi åka i februari! Underbart!

Ha en skön söndag!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar