"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

torsdag 8 november 2018

Att rensa gamla bokmärken och favoriter på datorn

Jag har nu suttit och rensat min dator på gamla bokmärken och favoriter. Jag inser att jag har varit aktiv på inredningssidor i ett antal år nu. Jag hade väldigt många gamla godingar där som jag öppnade för att se om jag skulle känna igen mig.
Några sidor och webbshoppar fanns kvar men de flesta har lagts ner. Det var med lite sorg i hjärtat som jag upptäckte att vissa webbutiker inte finns längre.

Det som är ännu sorgligare är gamla bloggar som jag följde då som bara är avslutade utan några avskedsord. Precis så hastigt lämnade som att något har hänt. Men det vet jag såklart att det inte är utan man bara avrundar och glömmer bort sin blogg och så återvänder man inte mer. Jag funderar ändå hur de människorna lever i dag och hur de mår.

Nuläget...ja...tänkte även där att jag inte har någon speciell blogg som jag följer längre. Vissa inredningsbloggare men samtidigt känns det som att många har blivit "influensers" och gör många inlägg för att tjäna pengar och det känns inte lika äkta. Det blir mycket samma och samma. Jag gillar personliga bloggar där man både får följa människors privata liv och samtidigt hur de bygger upp sina hem och gör det fint och personligt. Jag vet faktiskt inte om det är många som bloggar längre. Jag inbillar mig att många använder Instagram och gör kortare inlägg där istället med många bilder. Man är i olika faser i sitt liv och om jag är i den 50-åriga fasen att jag gillar att läsa om människor som har vågat ta klivet från sin komfortzon till något nytt och spännande. Exv sälja att man har och börja ett nytt liv i ett annat land, fortfarande gillar jag bloggar om inredning, livsstil och så.
Men jag gillar att bli lite innästlad i andra människors livsöden. Haha...lite sjukt kanske men sån är jag!

Har ni några bra tips på bra bloggar?
Tar gärna emot tips!

Ha en skön torsdagskväll!


Kram Anna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar