"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 25 november 2018

När livet stannar av

För en vecka sedan så stannade livet till för en liten stund. Något oerhört tragiskt drabbade vår familj och vi fick stanna upp.
Så veckan var tung och mörk.
I mitt förra inlägg skrev jag om när någon mår dåligt och ville inte utelämna något personligt och det är otroligt att det hände något ytterligare som inte gjorde vår situation lättare. Jag vill återigen inte öppna mig mer om det pga omtanke och kärlek till vår familj.
Men jag har behov av att öppna upp och prata om det och skulle skriva om allt och alla blandade tankar som varierar och dyker upp och ner. För så är känslolivet just nu. Upp och ner.
Det påverkar oss alla på olika sätt.
Men detta är inte en pappersdagbok som man hade förut. Utan detta kommer ju för alltid att ligga ute i cyberrymden så det går inte att skriva om precis allt.
Så därför släpper jag det här och försöker bearbeta det på annat sätt.

Det här får mig att tänka på "The Secret" som jag var väldigt inne i för ett antal år sedan. Attraktionslagen.
Att man "drar till sig" mer dåliga saker då man mår dåligt.
Och när man är i balans och är i bra mood så drar man till sig det som är bra.
Är det så?
Kanske.
Därför ska jag försöka trappa upp och vända även om det kommer att vara lite till och från ett tag till.

Nu ska jag gotta till humöret genom att titta på lite kärleksprogram! Det finns väl inget bättre!!!

Något som är väldigt positivt är att Sanna har fått tag på en lägenhet i Göteborg nu! Waow! Hon får hyra den tills maj månad så i 5 månader så vet hon vart hon ska bo iallafall. Toppen! Det gör mig lycklig och glad!

Med det glada beskedet så avslutar jag dagens blogginlägg och hoppas att det vänder nu så vi får känna lycka och glädje och njuta av livets goda sidor.

Ha en underbar söndag!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar