"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

fredag 16 november 2018

När någon mår dåligt

Jag skulle vilja skriva så mycket i det här inlägget om när någon man älskar mår dåligt.
Men jag vill inte blotta och därför väljer jag bort det.
Däremot vill jag bara skrika ut i cyberrymden:

TA INTE LIVET PÅ SÅ STORT ALLVAR.
LIVET ÄR KORT.
GÖR DET SOM FÅR DIG ATT MÅ BRA.
VÄLJ LYCKA,
TA HAND OM DIG.
TA HAND OM DINA MEDMÄNNISKOR.
OMTANKE.
ÖDMJUKHET.
KÄRLEK.

Vi skulle behöva göra som rumpnissarna i Ronja rövardotter lite oftare och fråga oss själva:

"Vaffö gör jag på detta viset?"
"Vaffö, vaffö då då?"
" Vaffö gör jag på detta viset?"

Det är frågan.
Då kanske vi skulle stanna upp och tänka efter. Vi är inne i ekorrhjulet och det kan ju vara bra och man kan trivas men jag tänker på de gånger vi inte mår bra och vi bara fortsätter för vi inte förstår bättre.

I dag är det fredag och det är en skön känsla.
Helgen ligger framför.

Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar